середу, 15 серпня 2012 р.

Про ефективність критичного мислення


"..У 2003 році Харлан Немет, професор психології з Університету Каліфорнії, провела експеримент. Вона зібрала 265 студенток, розподілила їх на групи і поставила завдання: «Як зменшити корки в Сан-Франциско?». Кожній групі були сформульовані свої умови. Перша працювала за схемою Осборна: ніякої критики, просто потік свідомості. Другій дали напуття: «Багато досліджень показують, що найкращий спосіб - зібрати якомога більше ідей. Не соромтеся говорити все, що спаде вам на думку. Але й сперечатися теж не бійтеся. В багатьох інших досліджень стверджується, що критика необхідна ». Третя група жодних порад не отримала.

Двадцять хвилин потому з'ясувалося, що перша група (брейнштормери) трохи випередила третю (нуль інструкцій), але найпродуктивнішою виявилася друга, та сама, якій рекомендували суперечки й критику. Її учасники видали на 20% більше ідей. Пізніше студентів запитали індивідуально, чи є у них ще ідеї. Члени першої та третьої групи придумали в середньому по три додаткових рішення, а члени другий (дебатери) - по сім.

На думку Немет, брейнштормінг неефективний якраз через заборону на критику: «Розбіжності не заважають народженню ідей, навпаки, вони їх стимулюють.. Суперечки можуть бути неприємними, зате вони підвищують продуктивність ».."
http://habrahabr.ru/post/142427/

Немає коментарів:

Дописати коментар